دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

مدیر آموزش و پژوهش

 | تاریخ ارسال: 1399/6/22 | 
مدیر آموزش و پژوهش
نام و نام خانوادگی:  دکتر کاوه علوی   
تحصیلات :دکترای تخصصی روانپزشکی

سوابق مدیریتی :
  • عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • عضو هیات علمی مرکز روانپزشکی ایران
  • مدیرآموزش و پژوهش  مرکز روانپزشکی ایران
 
کارشناسان واحد :
  • خانم الهام فراهانی
  • خانم خانمی عبدالهی
  • خانم عطیه پورصالح
  • روزها و ساعات کاری :
شنبه تا چهارشنبه  از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰
پنجشنبه ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰
شماره تماس ۴۴۵۰۳۳۹۵-۹
داخلی۲۱۲

شرح وظایف :

بخش اول: توسعه آموزش پزشکی
  1. برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاستها و برنامه‌های دانشگاه، دانشکده پزشکی و بیمارستان
  2. ارتقای توان‌مندی‌های اعضای هیأت علمی بیمارستان در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روش‌های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش، و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی.
  3. هدایت کمیته‌های آموزشی، بخش‌ها و گروه‌های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه‌های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش‌های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح‌های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی.
  4. پایش مستمر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط.
  5. انجام طرح‌های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی.
  6. هدایت و نظارت بر فعالیت‌های مرکز توسعه آموزش بیمارستان
  7. ارایه پیشنهاد و مشاوره به دانشکده پزشکی در خصوص اتخاذ راهکارهای مؤثر در بهبود کیفیت آموزش پزشکی
 
بخش دوم: اعضای هیأت علمی
  1. هدایت و نظارت بر برنامه‌ریزی سالیانه فعالیت‌های آموزشی بخش‌ها.
  2. نظارت بر حضور و فعالیت اعضای هیأت علمی در بخش‌های آموزشی و درمانگاه‌ها
  3. نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیأت علمی در بخش‌های مختلف.
  4. نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاه‌های آموزشی.
  5. نظارت بر حسن اجرای موازین اسلامی توسط اعضای هیأت علمی.
  6. نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی.
  7. مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش و اعضای هیأت علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام می‌گیرد).
 
 بخش سوم: ارتباطات
  1. تشکیل و اداره کمیته آموزش بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، رؤسای بخش‌ها و مدیران مرتبط) ـ کمیته های دانشجوئی ـ کارآموزی ـ کارورزی ـ دستیاری.
  2. شرکت در جلسات مدیران آموزش و پژوهش بیمارستان‌های دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش.
  3. ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت‌های بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری، آزمایشگاه و ... برای ارتقای آموزش
  4. تنظیم فعالیت آموزشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیت‌های آموزشی برای مراجع بالاتر.
 
بخش چهارم: تجهیزات آموزشی
  1. تنظیم طرح های مربوط با تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه برای آنها.
  2. نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان.
  3. نظارت برتنظیم برنامه های استفاده از فضاهای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تأتر و کلاس‌های درس).
  4. تجهیز واحد سمعی و بصری و برنامه‌ریزی جهت بکارگیری روشها و تکنولوژی‌های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاس‌های درس.
 
بخش پنجم: دانشجو، کارورز، دستیار، فلو
  1. کنترل و نظارت بر معرفی نامه‌ها.
  2. تقسیم آموزش گیرندگان بر اساس ظرفیت بخش‌های آموزشی بیمارستان
  3. معرفی آموزش گیرندگان به بخش‌های آموزشی بیمارستان و صدور کلیه گواهی‌های انجام کار در دوره کارآموزی و کارورزی و سایر گواهی­های دانشجویان سایر رشته­ها
  4. نظارت بر برنامه‌ریزی کیفی آموزش در بخش‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی.
  5. نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام شروع به کار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران به دانشکده پزشکی.
  6. نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌ها و مقررات آموزشی در بخش‌ها و درمانگاه‌ها.
  7. برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای موازین اسلامی و اخلاق پزشکی در بخش‌ها.
  8. برنامه‌ریزی و نظارت بر امور رفاهی آموزش گیرندگان در بیمارستان‌ها.
  9. تجهیز پاویون‌های دستیاران و دانشجویان و نظارت بر امکانات رفاهی و غذائی.
سایر موارد:
انجام سایر وظایف محوله مرتبط با آموزش از طرف ریاست بیمارستان
 
وظایف پژوهشی
  1. حمایت و تسهیل پژوهشهای بالینی و پایان نامه­ها در بیمارستان و فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز برای انجام این پژوهشها
  2. حمایت و تسهیل اجرای پروژه­های HSR در محیط بیمارستان
  3. اجرای برنامه­های توانمندسازی اعضای هیات علمی بالینی در زمینه طراحی و اجرای پژوهش
  4. نظارت بر رعایت موازین اخلاق در پژوهش در بیمارستان
  5. راهنمایی اعضای هیات علمی در تهیه رزومه
  6. تعریف و به روز رسانی مستمر بخش پژوهش سایت بیمارستان
  7. پیگیری تجهیز نظارت و برنامه ریزی برای استفاده از کتابخانه بیمارستان
  8. مشارکت در فعالیتهای واحد IT و سیستم HIS بیمارستان برای ارتقای مدیریت داده­های بالینی و استفاده از آنها برای پژوهش
  9. تنظیم رابطه واحدهای تحقیقاتی مستقر در بیمارستان با سایر واحدهای بیمارستان
  10. صدور مجوز برای اجرای طرحهای ارجاعی از سایر مراکز برای اجرا در بیمارستان و نظارت بر اجرای آنها در صورت موافقت برای اجرا
  11. تهیه گزارش فعالیتهای پژوهشی بیمارستان برای مراجع بالاتر
  12. انجام سایر وظایف محوله مرتبط با پژوهش از طرف ریاست بیمارستان
 
 
 
 
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 95 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر